Peter Rauch: Musel som vychladnúť, aby som mohol zhodnotiť uplynulú sezónu. Bol som pripravený zabojovať o víťazstvo v každom preteku nového seriálu IMRC. Už v prvých pretekoch na Slovakiaringu bolo jasné, že Jaro Čech je dobrým žiakom a veľmi rád by to ukázal svojmu učiteľovi. Víťazstvo v prvom preteku som si predsa len vybojoval. Výsledky preteku ale spochybnil technický komisár a tak začali naťahovačky, ktoré napokon ovplyvnili aj záver sezóny. Vzhľadom na nejednoznačnosť technických predpisov pre triedu 125SP sa vedenie pretekov a zároveň komisia pre CPM dohodla, že výklad TP bude technickými komisármi dopracovaný a zverejnený, aby sme sa pri ďalších podujatiach vyhli možným nedorozumeniam.
Seriál IMRC tak pokračoval podujatím na Hungaroringu. Už v kvalifikácii to bolo veľmi tesné, no predsa som štartoval z 1. miesta, Jaro bol druhý a Dodo Oravský tretí. Po tradične slabšom štarte som sa v prvom kole prepracoval na prvé miesto. Vedel som však, že Jaro mi dýcha na chrbát a bude sa snažiť za každú cenu ma predbehnúť. Chcel som ísť takticky a celý pretek som išiel s malým odstupom za ním. V poslednom kole som ho v nájazde do jednej zo zákrut podišiel, Jaro však neubral a trocha mi to privrel. Keďže som bol mäkší, ubral som ja a to znamenalo malú stratu, ktorú som už do cieľa nedokázal zlikvidovať. Po druhom preteku bolo teda skóre 1:1.
Pannoniaring nás privítal teplotami nad 35 stupňov. Nastaviť motor bol trochu problém. Mal som pocit, že v každom tréningu je to horšie. V preteku sa to potvrdilo. V druhom kole môj motor stratil výkon a napokon som bol rád, že som prešiel cieľom na 4. mieste. Jaro s prehľadom vyhral, Dodo došiel druhý. Po rozobraní motora sme zistili, že som použil nesprávny piestny krúžok , čoho výsledkom bol uklepaný zámok a čiastočne pridretý piest vo válci. Následovala dlhá pauza, nakoľko trieda 125SP v Brne neštartovala. V spolupráci s Mišom Puškárom st. sme pripravili motorku do konkurencie schopného stavu a čakalo nás spoločné podujatie AA a IMRC na Slovakiaringu. Toto podujatie sme išli ako dvojpretek. V sobotňajších pretekoch som vyhral, Jaro ostal stáť v poslednom kole so zadretým piestom. Dodo prešiel cieľom ako druhý.. To boli výsledky do IMRC, nakoľko do AA sme neboli prihlásení. Po preteku opäť technický komisár trval na svojej verzii predpisov, ktoré sa mali zjednoznačniť už po prvom podujatí sezóny. To však nikto neurobil, no aj napriek tomu sme boli s Dodom diskvalifikovaní. V nedeľu sa takmer všetko zopakovalo, čiže poradie v cieli Rauch, Oravský, Čech. Po dohovore s technickým komisárom mali nedeľné výsledky platiť v uvedenom poradí. Po dvoch týždňoch nám bolo oznámené, že sme všetci traja diskvalifikovaní aj za nedeľu, pričom k rozoberaniu motoriek vôbec nedošlo.
Posledné preteky sme teda absolvovali začiatkom októbra znova na Slovakiaringu. Už v tréningoch bolo jasné, že „ naša“ trojka odskočila zbytku štartovného poľa. V preteku som sa v druhom kole dostal do čela a postupne si budoval mierny náskok. Jaro s Dodom zvádzali tvrdý boj, čo bola výhoda pre mňa. V piatom kole som po zlom nájazde v najrýchlejšej zákrute vybehol mimo trať, čoho bez zaváhania využili obidvaja moji súperi. Jaro s prehľadom vyhral, Dodo s minimálnym odstupom prešiel cieľom predomnou. Krásny pretek, škoda môjho zaváhania, no za chyby sa platí.
Preteky sme si doslova užívali, horšie je to ale s celkovými výsledkami. Tie boli poznačené nezmyselnými diskvalifikáciami, následkom čoho som prišiel o 50 bodov, Dodo o 40 a Jaro o 16.
Pozitívne je, že po sezóne p. Tonka v spolupráci s p. Puškárom pripravili zmeny technických predpisov, ktoré sú už schválené a v roku 2014 budeme jazdiť podľa jasných pravidiel.
O tom, ako v novej sezóne, budeme čoskoro informovať.
Povedz o tom svojim priateľom