Začiatok sezóny 2010 bol v znamení očakávania, či sa podarí zaistiť finančné krytie na vylepšenie techniky aj samotné fungovanie.To sa napokon podarilo len veľmi obmedzene.
Začínali sme už tradične na Hungaroringu, 25. apríla. Bez predsezónnych testov, takže 7. miesto v Alpe Adrii a 3. vrámci M SR bolo vcelku dobrým vstupom do sezóny. Pokračovali sme v Brne 16.5. Tu som zažil asi môj nachladnejší pretek, keď sme stáli na štarte, teplomer ukazoval 6 stupňov. Cieľom tohto preteku som prešiel na 6. mieste celkového poradia AA a 3. v M SR.
Ďalším dejstvom pokračoval náš šampionát na okruhu Pannoniaring v Maďarsku. V tomto preteku sme si to rozdali s Pierrom Coppom. Vždy ma predbehol na cieľovej rovine, potom mi to trvalo zväčša tri – štyri zákruty a bol som pred ním. Tak to prebiehalo až do 6. kola, keď Pierre definitívne rezignoval. V cieli z toho bolo pekné 5. miesto v AA a 2. miesto v M SR. Trochu mi pomohla porucha na motocykli Paľa Skovajsu, keď asi 3 kolá pred koncom jeho motorka stratila výkon a on musel spomaliť. Každopádne ma tešilo, že som sa začal približovať k TOP 5 v AA.
Prišli prázdniny a 4. júl, čo bol termín historicky prvého preteku na novom okruhu Slovakiaring. Dlho sme čakali na túto chvíľu. Okruh mi doslova sadol, už prvý voľný tréning znamenal 5. čas na kolo. Druhý voľný tréning som zaklincoval najrýchlejším časom v mojej triede. Samozrejme netrénovali všetci, ale aj tak 1. miesto z 12 štartujúcich potešilo a naladilo ma optimisticky pred kvalifikačnými tréningami. Napokon kvalifikácia dopadla vcelku dobre, 6. miesto na štarte a perfektný pretek, v ktorom bolo niekoľko dramatických udalostí. Súboj s Coppom v úvode znamenal menšiu stratu, ktorá sa v závere ukázala ako dosť podstatná, nakoľko mi v cieli chýbalo 0,7 sekundy na tretie miesto v celkovom poradí. Výsledok samozrejme ovplyvnil pád Paľa Skovajsu, i technické problémy Trevisana. Štvrté miesto v AA a 2. v M SR potesilo mňa i môj tým.
Ďalšie dejstvo našich vystúpení prebehlo 25. júla v Moste. Jeden z okruhov, ktorý sedí aj menej výkonným motorkám. Postupku výsledkov od začiatku sezóny som porušil, čo znamenalo až 6. miesto AA a 3. v M SR. Po Moste sme si to namierili do Poznane, na ktorú som sa veľmi tešil. Štartoval som tam už minulý rok. Okruh je ako šitý pre motorky aj menších kubatúr, dostatočne technický a bez dlhých rovných úsekov. Problém nastal v tréningoch, keď nastavenie z Mostu vôbec nefungovalo. Potom ešte druhá kvalifikácia išla na vode. Napokon ale vsetko dobre dopadlo, pretek išiel na vode a to mi vcelku sadlo. V cieli tretie miesto v AA a druhé do M SR. Historicky moje prvé pódium v AA. Tento výsledok ma posunul v priebežnom poradí na 4. miesto celkovo v AA a 2. v M SR.
Pred poslednými pretekmi v Rijeke to teda vyzeralo veľmi sľubne. Slovenské Majstrovstvá boli pre mňa uzavreté, nakoľko 2. miesto mi už nemohol nikto vziať. V AA to však bolo otvorené. V Rijeke sa zišla veľká konkurencia, okruh síce poznám, štartoval som tam už dva krát, ale nemám to najazdené tak ako Taliani a Chorváti. Navyše som nedokázal na túto trať naladiť výkon mojej motorky na požadovanú úroveň. To všetko znamenalo až 14. miesto v cieli a pokles v celkovom poradí AA na konečné 5. miesto. Ak by som pred sezónou hovoril o nejakých ambíciach, tak tieto výsledky by som považoval takmer za nedosiahnuteľné.
Veľká vďaka patrí všetkým, ktorí mi k tomuto výsledku dopomohli. Vážim si každú pomoc, či už finančnú alebo v podobe materiálu či služieb.
Takže sezóna 2010 je za nami a ja dúfam, že v roku 2011 to ešte vylepšíme. Stále verím, že nájdeme niekoho, kto nám pomôže zabezpečiť financie a my spravíme všetko ostatné pre úspešné účinkovanie v európskom šampionáte Alpe Adria i v Majstrovstách Slovenska.
Povedz o tom svojim priateľom